• KATA ALUAN
    Ketua Penolong Pengarah Pengurusan

    pn faezah

    Sekapur Sireh,

    Saya mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan syabas kepada mereka yang banyak memberikan sumbangan, sokongan dan komitmen yang tinggi sama ada secara langsung atau secara tidak langsung untuk penambahbaikan laman web ini khususnya laman web Bahagian Pengurusan (Pentadbiran) JKR Negeri Johor.

    Dunia masa kini dikuasai oleh teknologi dan perkembangan semasa yang sentiasa mencabar, pengurusan maklumat yang baik dan terkini menyebabkan seseorang itu terhadapan dari orang yang lain. Maklumat kini mudah tercapai melalui pencapaian internet bagi mengetahui perkembangan sama ada berbentuk negatif atau positif.

    Penjawat Awam penting menguasai dunia ilmuperkhidmatan dan ilmu bidang pekerjaan masing-masing serta mengetahui perkembangan atau bahagian yang mereka duduki, oleh yang demikian setiap Penjawat Awam perlu ada ilmu untuk mengakses laman web yang berkaitan bagi mengetahui perkembangan semasa.

    Perkembangan semasa menyebabkan pelanggan lebih menghendaki perkhimatan yang cemerlang dari Penjawat Awam. Aduan Awam kini disalurkan terus kepada kerajaan dan bukan kepada Penjawat Awam walaupun terdapat salurannya seperti Biro Pengaduan Awam dan Audit Dalam. Aduan ini berpunca dari kurangnya komunikasi atau kurangny amaklumat mengenai peranan jabatan yang berkenaan yang boleh diberikan kepada penjawat awam, Penjawat Awam tidak perlu merasa sensitif atau berkecil hati jika mendapat aduan yang tidak berasas. Malahan Penjawat Awam perlu sentiasa mengambil langkah memperbaiki mutu perkhidmatan kepada pelanggan.

    Dengan adanya laman web ini, ianya akan dapat memudahkan dan mempercepatkan segala urusan Jabatan secara maya khususnya dalam menyebarkan maklumat dan aktiviti-aktiviti Jabatan kepada pelanggan.

    Noor Faezah Binti Md Esa
    Ketua Penolong Pengarah Pengurusan

  • OBJEKTIF

    Memberi khidmat sokongan kepada Pengurusan Atasan dan organisasi JKR Johor dalam merancang, melaksana, memantau segala kemudahan yang dipersetujui dengan memberi penekanan kepada perkara-perkara berikut:-

    1. Penyelarasan serta pemantauan pelaksanaan yang sistematik dan berkualiti dengan menggunakan sistem kerja, teknologi perhubungan serta sumber maklumat yang terkini.
    2. Pembangunan dan Pengurusan sistem kerja serta sumber manusia yang terancang.
    3. Belanjawan Serta kemudahan pelbagai yang cekap dan berkesan. 

    FUNGSI-FUNGSI

    • Merancang keperluan sumber manusia dan struktur organisasi jabatan.
    • Merancang dan melaksanakan program pembangunan kakitangan jabatan.
    • Meningkatkan prestasi dan kompetensi kakitangan jabatan secara berterusan.
    • Menguruskan soal perkhidmatan bagi kakitangan jabatan dengan berkesan.
    • Mengurus, mengawal dan menyelaras sumber kewangan Jabatan dengan cekap dan teratur supaya selaras dengan peraturan kewangan dan kerajaan.
    • Memberi khidmat sokongan kepada semua Cawangan/Bahagian berkaitan dengan segala hal urusan kewangan dan belanjawan.
    • Membangun dan mengurus selia pengurusan dan teknologi maklumat yang berkesan sebagai input kepada pihak pengurusan dalam menggubal dasar dan mengatur strategi bagi mempertingkatkan taraf kemudahan awam.
    • Membudayakan penggunaan ICT di kalangan kakitangan JKR ke arah meningkatkan kecekapan dan keberkesanan urusan rasmi jabatan.
    • Mempromosikan dasar, program dan aktiviti Jabtaan secara menyeluruh ke arah pembentukan imej yang positif melalui perancangan promosi dan publisiti yang strategik dan berkesan.
    • Memberikan perkhidmatan sokongan pentadbiran yang efisien dan cekap kepada Cawangan/Bahagian di JKR dalam urusan berkaitan keurusetiaan mesyuarat dan jawatankuasa utama jabatan, pentadbiran pejabat dan perkhidmatan sokongan, pengurusan aset jabatan dan urusan keselamatan.

    PERKHIDMATAN

    • Bertanggungjawab terhadap aspek pengambilan jawatan, pengesahan jawatan, kenaikan pangkat dan kemasukan dalam jawatan berpencen jabatan.
    • Menyenggara dan mengemaskini data pegawai dan memproses permohonan perintah penempatan dan pertukaran pegawai.
    • Bertanggungjawab ke atas hal ehwal perkhidmatan dan latihan kakitangan jabatan.
    • Penyediaan perancangan, bentuk dan keperluan latihan untuk meningkatkan kemahiran profesionalisme serta kebolehan mengurus organisasi dengan lebih berkesan.
    • Mengurus dan menyediakan bajet tahunan jabatan.
    • Mengkaji sistem pengurusan kewangan dari semasa ke semasa bagi tujuan meningkatkan kecekapan jabatan dalam bidang pengurusan kewangan.
    • Menguruskan aduan salah laku dan urusan tatatertib.
    • Membangun dan menambahbaik sistem aplikasi berkomputer seperti yang dirancang dalam tempoh yang dipersetujui bersama pelanggan.
    • Memastikan penyelenggaraan sistem aplikasi dilaksanakan secara berterusan dan sistem berfungsi dengan baik.
  • INFO KHIDMAT PENGURUSAN

    Kandungan sedang dikemaskini.

  • CARTA ORGANISASI

    (Sila klik pada gambar untuk paparan lebih jelas)

    carta-organisasi-pentadbiran.jpg

  • DIREKTORI PEGAWAI

    Ketua Penolong Pengarah : PN. NOOR FAEZAH BINTI MD ESA
    Alamat Pejabat : Pejabat Pengarah
    Aras 4, Bangunan Dato' Abdul Rahman Andak,
    Kota Iskandar, 79582 Iskandar Puteri
    Johor Darul Ta'zim

    No. Tel. : 07-266 6987
    No. Fax : 07-266 1623

    BilNamaJawatanGred
    1 Ir. Hj. Mohd Said Bin Sidik Pengarah VU7
    2 Ir. Hj. Abu Bakar Bin Abdul Aziz Timbalan Pengarah J54
    3 Puan Noor Faezah Binti Md Esa Ketua Penolong Pengarah N52
    4 Hjh. Roziah Binti Hj Mokhtar Penolong Pegawai Tadbir N32
    5 Maizila Binti Ismail Penolong Akauntan W32
    6 Kosong Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29
    7 Azlina Binti Othman Pembantu Tadbir (Kewangan) W26
    8 Azmah Binti Musa Pembantu Tadbir (P/O) N26
    9 Sabtu Bin Basar (P/Stor) Pembantu Tadbir (P/O) N26
    10 Azlin Binti Bahrin Setiausaha Pejabat N28
    11 Shahshela Binti Md Yusof Setiausaha Pejabat N27
    12 Rasidah Binti Abd.Rahman Pembantu Tadbir (P/O) N22
    13 Kosong Pembantu Tadbir (P/O) N22
    14 Azlina Binti Mohd Sahir @Sahid Pembantu Tadbir (P/O) N22
    15 Ali Bin Yusof (P/Stor) Pembantu Tadbir (P/O) N22
    16 Norela Binti Osman Pembantu Tadbir (P/O) N22
    17 Yunos Bin Aliman Pembantu Tadbir (P/O) N22
    18 Omar Bin Yasin Pembantu Tadbir (P/O) N22
    19 Suria Binti Adam Pembantu Tadbir (Kewangan) W22
    20 Kosong Pembantu Tadbir (Kewangan) W22
    21 Kosong Pembantu Tadbir (Kewangan) W22 (KUP)
    22 Baen @ Mohd Arbain Bin Bakri Pembantu Tadbir (Kewangan) W22 (KUP)
    23 Aziz Bin Mahmood Pembantu Tadbir (Kewangan) W22 (KUP)
    24 Kosong Juruteknik Komputer FT17
    25 Nurul Atiqah Binti A. Razak Pembantu Tadbir (P/O) N17
    26 Norashikin Binti Abd. Aziz Pembantu Tadbir (P/O) N17
    27 Kosong Pembantu Tadbir (P/O) N17
    28 Ungku Hanis Binti Ungku Ali Pembantu Tadbir (P/O) N17
    29 Kosong Pembantu Tadbir (P/O) N17
    30 Sarini Binti Sahri Pembantu Tadbir (P/O) N17
    31 Mohd Nizam Bin Maarob (P/Stor) Pembantu Tadbir (P/O) N17
    32 Ismadi Bin Samion (P/Stor) Pembantu Tadbir (P/O) N17
    33 Hilmi Huzairi Bin Yusof Pembantu Tadbir (P/O) N17
    34 Nurizyani Binti Sa'adon Pembantu Tadbir (P/O) N17
    35 Suria Binti Mazlan Pembantu Tadbir (P/O) N17
    36 Kosong Pembantu Tadbir (P/O) N17
    37 Norashiah Binti Mohamed Sahrif Pembantu Tadbir (P/O) N17
    38 Amar Jutawan Bin Mohd Razif Pembantu Tadbir (P/O) N17
    39 Fauziyah Binti Mohammad Pembantu Tadbir (P/O) N17
    40 Kosong Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
    41 Suzana Binti Md. Mashuri Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
    42 Kosong Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
    43 Noorain Binti Amil Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
    44 Kosong Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
    45 Ghayathri A/P Pubalan Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
    46 Siti Nadia Binti Mohsin Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
    47 Faridah Binti Mahat Pegawai Khidmat Pelanggan N17
    48 Zainudin Bin Ahmad Pengawal Keselamatan KP11
    49 Aidil Bin Zaini Pembantu Kemahiran H17
    50 Bahrin Bin Yusof Tukang K2 R11(KUP)
    51 Taufik Affandi Bin Mohd. Yusof Pemandu Kenderaan H14
    52 Mahiran Bin Buang Pemandu Kenderaan H11
    53 Saharuddin Bin Tulisman Pemandu Kenderaan H11
    54 Md.Lateh Bin Abu Bakar Pemandu Kenderaan H11
    55 Mohammad Zahalimi Bin Jamaludin Pemandu Kenderaan H11
    56 Johari Bin Mohamed Dali Pemandu Kenderaan H11
    57 Herman Bin Mohmad Pemandu Kenderaan H11
    58 Syed Ali Bin Syed Nor Pembantu Operasi N11
    59 Mohd Rizal Bin Abu Bakar Pembantu Operasi N11
    60 Jemaah Binti Abu Talib Pembantu Operasi N11
    61 Azwani Binti Mohd Salleh Pembantu Operasi N11
    62 Mohd Shahrezza Bin Mohd Said Pembantu Operasi N11
    63 Isuandi Bin Ishak Pembantu Awam H11
    64 Ishak Bin Dewa Pembantu Awam H11
    65 Mohd Yatim Bin Salimun Pembantu Awam H11
    66 Mohd Khairi Bin Md Salleh Pembantu Awam H11
    67 Mohd Nizammudin Bin Adnan Pembantu Awam H11
    68 Mohamad Ritzuan Bin Ramlan Pembantu Awam H11
    69 Muhamad Amir Hamzah Bin Jamil Pekerja Awam R1 (KUP)

qr code laman web jkr johor

Jabatan Kerja Raya Negeri Johor Darul Ta'zim
Tingkat 4, Bangunan Dato' Abdul Rahman Andak, Kota Iskandar, Iskandar Puteri, 79582 Johor Darul Takzim
Telefon : 07-2666987/6988 | Faks : 07-2661623/1624 | E-mel : jkrjohor@johor.gov.my

Hakcipta Terpelihara © 2016 Laman Web Rasmi JKR Johor.
Paparan terbaik menggunakan Mozilla Firefox dengan resolusi minima 1366 x 768 pixels. 

  • Tarikh Kemaskini: 20 September 2020.

     

FB Twitter Newsfeed Youtbe

Peralatan web